Bekijk
Laan van Ouderzorg 2-8 | 2352 HT | Leiderdorp T: 071-5410171 | E: info@ahsanthorst.nl
Laatste nieuws
Meer blogsVerkoop fairtrade producten blijft stijgen
Geplaatst op 5 May 2017 om 17:35 door Jeroen Smit
78 keer gelezen
Fairtrade levensmiddelen doen het goed in Nederland. In 2016 kocht 69 procent van de huishoudens fairtrade producten. In 2007 was dat nog 24 procent. Inmiddels kopen 5,3 miljoen huishoudens een of meerdere fairtrade-producten per jaar.
Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker GfK in opdracht van Stichting Max Havelaar dat donderdag verscheen. Aan het GfK-onderzoek deden 6.000 huishoudens mee die volgens de onderzoekers representatief zijn voor de huishoudens in Nederland.
Fairtrade Week
Steeds meer winkels breiden hun assortiment chocolade met een fairtrade-certificaat uit. Ook rijst met dit keurmerk wordt steeds populairder, evenals kokosmelk en curry's. De meestverkochte kokosmelk in Nederland is van het merk Fair Trade Original, evenals de groene curry. Stichting Max Havelaar organiseert deze maand een zogenoemde Fairtrade Week. Het is de bedoeling dat consumenten in de periode van 6 tot en met 14 mei een recordaantal fairtrade producten consumeren.
Investeren in eigen toekomst
Boerenorganisaties in ontwikkelingslanden hebben profijt van fairetrade producten, omdat zij een eerlijke prijs krijgen voor hun producten. Daardoor kunnen de boeren in deze landen beter investeren in hun eigen toekomst.
Aan het GfK-onderzoek deden 6000 huishoudens mee die volgens de onderzoekers representatief zijn voor de huishoudens in Nederland.
Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker GfK in opdracht van Stichting Max Havelaar dat donderdag verscheen. Aan het GfK-onderzoek deden 6.000 huishoudens mee die volgens de onderzoekers representatief zijn voor de huishoudens in Nederland.
Fairtrade Week
Steeds meer winkels breiden hun assortiment chocolade met een fairtrade-certificaat uit. Ook rijst met dit keurmerk wordt steeds populairder, evenals kokosmelk en curry's. De meestverkochte kokosmelk in Nederland is van het merk Fair Trade Original, evenals de groene curry. Stichting Max Havelaar organiseert deze maand een zogenoemde Fairtrade Week. Het is de bedoeling dat consumenten in de periode van 6 tot en met 14 mei een recordaantal fairtrade producten consumeren.
Investeren in eigen toekomst
Boerenorganisaties in ontwikkelingslanden hebben profijt van fairetrade producten, omdat zij een eerlijke prijs krijgen voor hun producten. Daardoor kunnen de boeren in deze landen beter investeren in hun eigen toekomst.
Aan het GfK-onderzoek deden 6000 huishoudens mee die volgens de onderzoekers representatief zijn voor de huishoudens in Nederland.
Reageren
Andere blog berichten
- Bidfood en Albert Heijn gaan samen klein- en grootschalige zorg bedienen20 September 2017 om 17:24
- Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger 8 September 2017 om 16:57
- Albert Heijn vernieuwt visschap19 July 2017 om 16:54
- Albert Heijn viert 130 jaar supermarktinnovatie 7 July 2017 om 15:26
- Albert Heijn introduceert nieuw assortiment exclusief voor zakelijke markt16 June 2017 om 16:10
- Consumenten kopen steeds meer voeding met duurzaamheidskeurmerk 9 June 2017 om 17:28
- Foodprijzen stijgen harder dan algemene inflatie 8 June 2017 om 11:26
- Forse groei omzet en vacatures in detailhandel 2 June 2017 om 13:17
- Minder voedselverspilling in Nederlandse huishoudens26 May 2017 om 17:59
- Kinderen stappen virtueel de ruimte in met André Kuipers12 May 2017 om 14:52